Jak opiekować się chorym kotem

Infekcje, problemy z wydalaniem moczu, złamania, poważne choroby układowe trzeba powiedzieć, że koty nie mają lekkiego życia. To, że nasze zwierzaki chorują, nie jest niczym nowym, kot jest szczególnie narażony, na działanie wielu niebezpieczeństw. Problemem może być fakt, że koty nie lubią siedzieć w bezruchu, przez co potrafią oszukać nas właścicieli, przez co usypiają naszą czujność. W tym czasie organizm zwierzaka może być niszczony przez chorobę. Brak oznak i rozpoznania ze strony właściciela może doprowadzić nawet do śmierci kota. W przypadku gdy poddajemy leczeniu kota, ze strony właściciela, wymagana jest szczególna opieka nad zwierzęciem w domu.

Kot to niesforne zwierzę
Koty w momencie choroby mogą różnie reagować także agresją czy załatwiać się na podłodze. Musimy być wyczuleni na takie sytuacje i zrozumieć, że zwierze odczuwa ból i dyskomfort, przez co powinniśmy reagować spokojem i nie karcić za to naszego kota. Jeśli mamy się opiekować naszym zwierzakiem musimy być cierpliwi. Nasz kot musi przede wszystkim czuć się bezpiecznie to podstawa. Jeśli nasze zwierzę przejawia jakiekolwiek problemy fizyczne, musimy skonsultować się z weterynarzem, nie robimy niczego na własną rękę, ponieważ zamiast pomóc, możemy jeszcze bardziej zaszkodzić kotu. W sytuacjach kryzysowych życie naszego czworonoga jest najważniejsze. Każde badanie zwierzaka kończy się wywiadem z opiekunem, dzięki czemu weterynarz jest w stanie lepiej stwierdzić przyczynę problemu. Najczęściej specjalista przepisuje leki i tłumaczy właścicielowi sposób ich dawkowania. Od tego zależy czy zwierzę wyzdrowieje, dlatego musimy przestrzegać w pełni wytycznych lekarza.

Chrońmy kotka przed nim samym
Jeśli nasz kot niedawno przeszedł operację, to musimy uważać, aby zabezpieczyć szwy przed rozerwaniem. W takich sytuacjach wymaga się stałej obserwacji kota. Właściciele często decydują się nawet na założenie kotu specjalnego fartucha, który uniemożliwia kotu lizanie czy rozerwanie rany. Kot, który przeszedł poważny zabieg operacyjny, musi mieć w domu spokój, oraz wydzielone miejsce do odpoczynku. My jako właściciele musimy jedynie co jakiś czas zaglądać do naszego kota. Musimy pilnować, by zwierzak się nie wspinał, gdyż może to pogłębić czas leczenia kota, a zarazem być niebezpieczne dla czworonoga.