Problemy z układem moczowym u kotów

Koty mają bardzo czuły i wrażliwy pęcherz. Cały układ moczowy musi funkcjonować bez zarzutów, tylko wtedy zwierze nie ma problemów z załatwianiem się. Jeśli pojawiają się choroby pęcherza moczowego, wraz z dolegliwościami, przychodzą inne skutki uboczne takiego zapalenia. W przypadku problemów moczowych może pojawić się krew w moczu, a także kryształy czy niewielkie kamienie co utrudnia wydalanie moczu i kwalifikuje się do badań urologicznych. Problem z układem moczowym może być spowodowany uwarunkowaniami genetycznymi. Nie jest to jednak jedyna przyczyna nieprawidłowa dieta, otyłość, mało ruchu w ciągu dnia, stres czy nawracające infekcje to wszystko sprawia, że kot bardzo łatwo jest w stanie zachorować.

Kot miewa problemy
Szczególnie często chorują koty, które poddawane są kastracji. Jeśli więc mamy wątpliwości, widzimy, że coś nie tak dzieje się z naszym kotem powinniśmy obowiązkowo przebadać mocz, zwłaszcza jeśli występują problemy z jego oddawaniem. Początkowo zapalenia pęcherza może nie powodować bolesnych objawów, dlatego musimy przyglądać się naszemu zwierzakowi. Bakteryjne zapalenie pęcherza jak sama nazwa wskazuje, za taki stan odpowiadają bakterie. Typowe zakażenia są bardzo proste w wyleczeniu, wystarczy podawać zwierzakowi, odpowiedni antybiotyk a dolegliwości same ustąpią.

Choroba kotek
Na takie problemy częściej chorują kotki niż kocury z uwagi na łatwy dostęp bakterii do pęcherza. Szybkie działanie jest wskazane w ten sposób, zapobiegniemy rozwojowi choroby. Innym problemem są nawracające dolegliwości związane z pęcherzem, ponieważ ich przyczyna jest trudniejsza w ocenie. Zazwyczaj co jakiś czas następuje też powrót choroby a leczenie, nie zawsze okazuje się skuteczne. W takich wypadkach weterynarze oprócz tradycyjnych leków zalecają również stosowanie preparatów, które zawierają glikozamino-glikany które, pozwalają nam lepszą budowę ścianki pęcherza moczowego, co ma dodatkowo chronić pęcherz, przed następnymi infekcjami. W tak trudnych przypadkach zwierze musi przejść na przymusową dietę. Wtedy powinniśmy podawać mokre pokarmy, ponieważ regularne wykonywanie takich czynności przyczyni się do zmniejszenia ryzyka nawrotu choroby.